Ofte stillede spørgsmål

Grundlæggende programoplysninger

Findes dette program i alle lande?

Programmet er tilgængeligt i følgende lande. Hvis dit land ikke er angivet, opfordrer vi dig alligevel til at bruge vores offentlige materialer og anbefale G Suite til dine kunder, hvis produktet passer til deres behov.

Hvilke produkter kan jeg sælge?

Når du er blevet officiel G Suite-partner, vil du kunne sælge G Suite, G Suite Business/Drev, Vault, Drev-lagerplads og Google-beskedkryptering.

Hvilke segmenter kan jeg sælge til?

G Suite-partnere kan sælge til kommercielle virksomheder med op til 750 medarbejdere og uddannelsesinstitutioner. Ved løsninger til mere end 750 medarbejdere eller statslige institutioner skal du kontakte kanaladministratoren, da de kræver en særlig tilladelse fra Google.

Har du en registrering af forretningsmulighederne?

Ja. Når partnere er godkendt, kan de indgå aftaler med os. Kunderne kan dog altid selv vælge, hvilken partner de vil samarbejde med.

En G Suite-partners rolle

Hvorfor har Google brug for partnere til G Suite?

Partnere er en afgørende komponent i den samlede kundeoplevelse, og de giver os mulighed for at opfylde kundernes behov på globalt plan. Vores partnere står for at levere 1) lokale kunderelationer og lokal ekspertise 2) et personligt fokus og 3) en bred vifte af supplerende tjenester.

Hvad er fordelene ved at handle via en partner?

Partnere leverer vigtige tjenester, der giver kunderne mulighed for at få mest muligt ud af G Suite. Disse tjenester gør den første konfiguration, migrering, tilpasning og den fortsatte brugeroplevelse nemmere.

Hvordan kan jeg være sikker på, at Google ikke tager mine kunder?

Hele vores program er designet til at lade vores partnere styre kunderelationerne, lige fra fakturering og prissætning til support, tilpassede tjenester og kommunikation. Vores fokus er at skabe det bedste produkt og give vores partnere mulighed for at levere den bedste oplevelse.

Skal jeg udskifte mine kunders eksisterende applikationer helt med G Suite?

Nej. G Suite indeholder et modulopbygget sæt tjenester, som er beregnet til at blive brugt sammen eller uafhængigt med andre applikationer og systemer. Vi har medtaget interoperabilitetssupport til populære systemer fra bl.a. Microsoft®.

Basér din forretning på G Suite

Hvordan tjener jeg penge, når G Suite er så billig?

Hvis du flytter til clouden, betyder det ofte et lavere absolut dækningsbidrag ved udstedelse af licens, men det øger vigtigheden af partnertjenester som f.eks. konsultation, datamigrering og kanaladministration. Lavere licensomkostninger giver plads i kundens budget til partnertjenester med lavere overordnede leveringsomkostninger for vores partnere.

Er det nødvendigt at foretage en stor kontant investering?

Nej. Din investering i G Suite kan måles på kundernes interesse samt indførelsen af produktet. Vi forventer, at partnerne investerer noget tid i direkte produkt- og salgstræning. Hvis du beslutter dig for at automatisere ordreafgivelsen ved hjælp af vores G Suite Partner API, skal du regne med at investere et ekstra beløb til udvikling.

Hvordan skal jeg oplære mine ansatte?

Du kan finde indledende undervisningsmateriale om salg, implementering og support her.

Hvordan fungerer faktureringen, når jeg bliver partner?

Du leverer licenser til dine klienter direkte i din partnerkonsol. Du sender også fakturaen for dine ydelser til din kunde, eftersom Google ikke sender en faktura til kunden. Vi tilbyder både faktureringsmuligheder med forudbetaling (engangsbetaling) og efterbetaling (månedlig betaling). For hver licens, du føjer til din konsol, opkræver vi ved månedens slutning et nedsat beløb i henhold til de faktureringspræferencer, du har angivet. Du kan betale med kreditkort eller via bankoverførsel.

Hvor kan jeg downloade vilkårene og betingelserne for min kontrakt?

Når du har accepteret partnervilkårene og er blevet godkendt, kan du downloade kontrakten i din partnerkonsol. Du kan også til enhver tid downloade din partnerkontrakt efter den indledende accept ved at klikke på linket "Vilkår og betingelser" nederst i din partnerkonsol.

Serviceniveauer og support

Hvem yder support til slutkunden?

Selvom det ikke er et krav, opfordres partnere til at være første supportkontakt for deres kunder og at inkludere dette i den samlede løsning. Linket til support i kundens administratorkontrolpanel kan endda tilpasses dine kontaktoplysninger.

Hvilken support får jeg som partner?

Efter at have gjort brug af de tilgængelige onlineressourcer kan partnere kontakte supportteamet for G Suite for at få support på næste niveau efter behov. Partnere kan efter eget skøn vælge at eskalere tekniske spørgsmål til supportteamet for G Suite. Bemærk, at Google ikke yder support direkte til slutkunden, da dette er vores partneres servicemulighed.

Hvordan fungerer serviceaftalerne, hvis Google leverer produktet?

Der er nogle få hovedkontrakter, der dækker serviceaftalen mellem Google, partneren og kunden.

  • Google og partneren: Partneraftalen mellem Google og partneren definerer de fælles forpligtelser i forbindelse med videresalg. Heri findes der en definition af de supportforpligtelser, som Google har i henhold til partnerens brug af partnerkonsollen.
  • Partneren og kunden: Partneren underskriver en partner/kunde-aftale, der definerer fakturerings- og betalingsbetingelserne, supplerende produkter eller tjenester omkring G Suite samt alle yderligere vilkår.
  • Google og kunden: Når partneren har fået en ny kunde, skal kunden acceptere de Servicevilkår, der forpligter Google og kunden. Servicevilkårene definerer betingelserne for Google mht. levering af tjenesten, beskyttelse af kundens personlige data samt kundens overholdelse af politikkerne for acceptabel brug, f.eks. ingen spam, pornografi, krænkelse af ophavsretten m.v. Som en del af Servicevilkårene tilbyder Google en serviceniveauaftale vedrørende tilgængeligheden af G Suite-tjenester samt udbedringstiltag ved misligholdelse af serviceniveauaftalen, som består af et bestemt antal yderligere servicedage. For kunder, der serviceres af en partner, er det specificeret, at partneren skal sørge for det pågældende udbedringstiltag (Google giver partneren yderligere servicedage, og partneren er forpligtet til at overføre disse til kunden). Servicevilkårene specificerer også Retningslinjer for teknisk support, som definerer Googles supportforpligtelser over for it-administratorerne for G Suite-kunder.

Retningslinjer for kreditvurdering

Hvorfor er Google nødt til at foretage en kreditvurdering?

Vores partnerprogram er beregnet til, at partnerne fortsat skal være ansvarlige for deres relationer til kunderne, mens vi opretholder en faktureringsrelation til vores partnere. Hvis der sker en forringelse af de økonomiske relationer mellem Google og partneren, kan dette i sidste ende føre til en dårlig kundeoplevelse.For at minimere sandsynligheden for denne form for komplikationer kræver vi, at hver partneransøger kan tilbydes kreditbetingelser fra Google, før de godkendes til programmet.

Hvad er kravene for at bestå en kreditvurdering?

  1. Du skal have en juridisk registreret virksomhed med en god kredithistorik.
  2. Afhængigt af hvilket land din virksomhed er registreret i, kræves der forskellige oplysninger om virksomhedens registrering: Nordamerika og de fleste europæiske lande: Dun & Bradstreet-nummer er tilstrækkeligt. Hvis du ikke har et, skal du se under "Alle andre områder". Alle andre områder: Hvis et Dun & Bradstreet-nummer ikke er til rådighed, skal du fremsende en scannet kopi af dit virksomhedsregistreringsdokument, såsom et registreringsbrev eller et stiftelsescertifikat (eller tilsvarende i din jurisdiktion) komplet med statsstempel og angivelse af din registrerede adresse. Hvis dokumentet ikke er udfærdiget på engelsk, skal du sammen med registreringsdokumentet sende en enkel oversættelse af: 1. Registreret virksomhedsnavn 2. Registeret virksomhedsadresse 3. Virksomhedens registreringsnummer 4. Virksomhedens registreringsdato.

Hvad hvis jeg har en enkeltmandsvirksomhed?

Enkeltmandsvirksomheder, der opfylder ovenstående krav, kan komme i betragtning til kreditvilkår. Enkeltmandsvirksomheder, der ikke har en lovligt registreret virksomhed, eller som handler under deres eget navn, et DBA-navn (USA), eller et fiktivt navn, vil ikke blive tilbudt kreditvilkår hos Google.

Hvor længe varer kreditvurderingen?

Kreditvurderingen kan tage 3-7 dage, afhængigt af om der kræves yderligere dokumentation for dit land eller ej (se her for lande, der kræver yderligere dokumentation).