Ofte stillede spørgsmål for G Suite-brugere

Har du et spørgsmål om brugen af G Suite? Vi har måske svaret!

Filtrer efter kategori

Administration

De oftest stillede spørgsmål om administration

Kan jeg nemt administrere G Suite for min virksomhed?

Som administrator af din G Suite-konto får du mulighed for at administrere dine brugeres tjenester på en helt ny måde via skyen. Det kan være noget så enkelt som at føje brugere til din konto, aktivere deres e-mail eller lade dem begynde at bruge tjenesterne. Med G Suite får du desuden ekstra kontrol over dine brugeres data og sikkerhed, som vi anbefaler, at du benytter dig af.

Hvordan tilføjer og administrerer jeg mine brugere?

Før personer i din organisation kan begynde at bruge G Suite, skal du føje dem til din konto. Du kan gøre dette fra enhver computer, eller du kan endda bruge den mobile administrationskonsol på din mobilenhed. Uanset hvilken webbrowser du bruger, skal du gå til admin.google.com og logge ind med dit administratornavn og adgangskoden. Du bruger også administrationskonsollen til at styre brugernes tjenester og adgangskoder og til andre ting, der er relateret til din konto.

Kan jeg tildele administratorrettigheder til andre brugere?

Ja. Uanset hvor stor din organisation er, anbefaler vi, at du uddeler ansvaret for administration af dine brugere og tjenester til en række udvalgte, betroede medarbejdere. Du kan give en bruger administrative rettigheder ved at tildele vedkommende en af de tilgængelige administratorroller. Tildeling af en rolle giver brugeren adgang til din administrationskonsol. Du kan gøre en bruger til superadministrator, som kan udføre alle opgaver i administrationskonsollen. Eller du kan tildele en rolle, der begrænser de opgaver, som administratoren kan udføre, f.eks. ved kun at tillade dem at oprette grupper, administrere indstillinger for tjenester eller nulstille en brugers adgangskode.

Kan jeg styre brugernes adgang til bestemte funktioner eller tjenester?

De fleste tjenester er fra starten af aktiveret for alle dine brugere. Du kan bruge din administrationskonsol til at deaktivere tjenester, som du ikke ønsker, at brugere skal anvende, eller til at tilpasse den måde, tjenester fungerer på. Du kan vælge at aktivere de samme indstillinger for alle eller anvende unikke politikker for forskellige brugere. Du kan f.eks. nøjes med at aktivere Hangouts for dit supportteam eller kun tillade marketingafdelingen at dele offentlige websites i Google Sites.

Kan jeg afprøve nye funktioner og produkter, før jeg giver dem fri til mine brugere?

Du og dine brugere modtager automatisk nye funktioner og opdateringer, uden at det er nødvendigt at installere eller opdatere software. Du kan dog nemt følge kommende udgivelser via vores kalender over lanceringer eller vores blog. Hvis du ønsker at afprøve nye funktioner og produkter, før de bliver tilgængelige for dine brugere, kan du vælge at se planlagte lanceringer i din administrationskonsol. Ønsker du, at de skal være tilgængelige, så snart Google ruller dem ud til brugerne, skal du vælge hurtig lancering.

Giver G Suite mig mulighed for at administrere mobilenheder?

Administrer din organisations mobileenheder ved hjælp af Google Administrationskonsol, uden at du behøver at have en enhedsadministrationsserver på stedet. Mobiladministration giver dig mulighed for at håndhæve enhedspolitikker over mobilenheder i din organisation og udføre handlinger som fjernsletning af dine brugeres mobilenheder.

Kan jeg administrere flere domæner med G Suite?

Hvis din organisation køber et nyt domænenavn eller har forretningsaktiviteter på flere domæner, kan du føje alle domænerne til din konto, uden at det koster ekstra. Brugerne kan så have id'er på et eller flere af dine domæner og samtidig dele tjenester som del af en enkelt organisation. Du administrerer også dine domæner fra den samme administrationskonsol. Du kan enten tilføje et domæne som et særskilt domæne eller et domænealias, afhængigt af hvordan du vil bruge det.

Hvordan kan man anvende politikker på forskellige brugere?

Som administrator af din Google Cloud-konto kan du styre, hvilke tjenester og funktioner der er tilgængelige for forskellige brugere i din organisation. Du kan for eksempel nøjes med at aktivere Google Talk for dit supportteam eller kun tillade marketingafdelingen at dele offentlige websites i Google Sites. Når du vil anvende politikker for brugere, skal du bruge din Google-administrationskonsol til at opdele brugerne i organisationsenheder. Derefter kan du aktivere tjenester og angive tilladelser for brugere i hver organisationsenhed.

Tilbage til toppen

De oftest stillede spørgsmål om administration

Kan jeg nemt administrere G Suite for min virksomhed?

Som administrator af din G Suite-konto får du mulighed for at administrere dine brugeres tjenester på en helt ny måde via skyen. Det kan være noget så enkelt som at føje brugere til din konto, aktivere deres e-mail eller lade dem begynde at bruge tjenesterne. Med G Suite får du desuden ekstra kontrol over dine brugeres data og sikkerhed, som vi anbefaler, at du benytter dig af.

Hvordan tilføjer og administrerer jeg mine brugere?

Før personer i din organisation kan begynde at bruge G Suite, skal du føje dem til din konto. Du kan gøre dette fra enhver computer, eller du kan endda bruge den mobile administrationskonsol på din mobilenhed. Uanset hvilken webbrowser du bruger, skal du gå til admin.google.com og logge ind med dit administratornavn og adgangskoden. Du bruger også administrationskonsollen til at styre brugernes tjenester og adgangskoder og til andre ting, der er relateret til din konto.

Kan jeg tildele administratorrettigheder til andre brugere?

Ja. Uanset hvor stor din organisation er, anbefaler vi, at du uddeler ansvaret for administration af dine brugere og tjenester til en række udvalgte, betroede medarbejdere. Du kan give en bruger administrative rettigheder ved at tildele vedkommende en af de tilgængelige administratorroller. Tildeling af en rolle giver brugeren adgang til din administrationskonsol. Du kan gøre en bruger til superadministrator, som kan udføre alle opgaver i administrationskonsollen. Eller du kan tildele en rolle, der begrænser de opgaver, som administratoren kan udføre, f.eks. ved kun at tillade dem at oprette grupper, administrere indstillinger for tjenester eller nulstille en brugers adgangskode.

Kan jeg styre brugernes adgang til bestemte funktioner eller tjenester?

De fleste tjenester er fra starten af aktiveret for alle dine brugere. Du kan bruge din administrationskonsol til at deaktivere tjenester, som du ikke ønsker, at brugere skal anvende, eller til at tilpasse den måde, tjenester fungerer på. Du kan vælge at aktivere de samme indstillinger for alle eller anvende unikke politikker for forskellige brugere. Du kan f.eks. nøjes med at aktivere Hangouts for dit supportteam eller kun tillade marketingafdelingen at dele offentlige websites i Google Sites.

Kan jeg afprøve nye funktioner og produkter, før jeg giver dem fri til mine brugere?

Du og dine brugere modtager automatisk nye funktioner og opdateringer, uden at det er nødvendigt at installere eller opdatere software. Du kan dog nemt følge kommende udgivelser via vores kalender over lanceringer eller vores blog. Hvis du ønsker at afprøve nye funktioner og produkter, før de bliver tilgængelige for dine brugere, kan du vælge at se planlagte lanceringer i din administrationskonsol. Ønsker du, at de skal være tilgængelige, så snart Google ruller dem ud til brugerne, skal du vælge hurtig lancering.

Giver G Suite mig mulighed for at administrere mobilenheder?

Administrer din organisations mobileenheder ved hjælp af Google Administrationskonsol, uden at du behøver at have en enhedsadministrationsserver på stedet. Mobiladministration giver dig mulighed for at håndhæve enhedspolitikker over mobilenheder i din organisation og udføre handlinger som fjernsletning af dine brugeres mobilenheder.

Kan jeg administrere flere domæner med G Suite?

Hvis din organisation køber et nyt domænenavn eller har forretningsaktiviteter på flere domæner, kan du føje alle domænerne til din konto, uden at det koster ekstra. Brugerne kan så have id'er på et eller flere af dine domæner og samtidig dele tjenester som del af en enkelt organisation. Du administrerer også dine domæner fra den samme administrationskonsol. Du kan enten tilføje et domæne som et særskilt domæne eller et domænealias, afhængigt af hvordan du vil bruge det.

Hvordan kan man anvende politikker på forskellige brugere?

Som administrator af din Google Cloud-konto kan du styre, hvilke tjenester og funktioner der er tilgængelige for forskellige brugere i din organisation. Du kan for eksempel nøjes med at aktivere Google Talk for dit supportteam eller kun tillade marketingafdelingen at dele offentlige websites i Google Sites. Når du vil anvende politikker for brugere, skal du bruge din Google-administrationskonsol til at opdele brugerne i organisationsenheder. Derefter kan du aktivere tjenester og angive tilladelser for brugere i hver organisationsenhed.

Har du stadig spørgsmål?

Kontakt salgsafdelingen